SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
Tegs SK Hockey Ungdom
Team 15

Viktigt information kring sammandraget 26/11
2023-11-18 13:05

Spelschemat är klart och lagindelning kommer senare i veckan. Se nedan länk för spelschemat.

https://sammandrag.se/sv/app/present?auto=true&code=9KD4QB

 

Nedan information kring arbetsfördelning är från föräldragruppen:

 

OBS LÄS ALLT, VIKTIG INFO 

 

Hej alla, 

Här kommer arbetsfördelning och info inför sammandraget vi i Teg -15 anordnar på Winpos Arena 26 november.

 

Men först lite fakta. Vi har 41 barn i vårt lag. 17 av dessa barn har en förälder som är tränare, ledare eller kassör och är därför undantagna vidare ansvarsområden när det gäller tex bakning, planering, inköp, sekretariat, kiosktjänst mm. 24 barns vårdnadshavare återstår och det betyder att vi ALLA kommer att behöva bidra med tid och engagemang FLERTALET gånger under säsongen. Arbetsbördan kommer att fördelas så rättvist som möjligt. Är det någon som känner sig manad att ställa upp extra, så hojta gärna till oss i föräldragruppen. Vi har nu fått schema för resterande sammandrag/noliakioskhelger så inom kort kommer tider för arbetsdagar att fördelas inom gruppen, så att ni i god tid kan planera in i era kalendrar/byta pass mellan varandra. Vi ämnar att starta en facebook grupp för att underlätta kontakten mellan föräldrar för byte av tider, allmän info mm.

 

När vi fördelar ut tider per barn så förväntas ni dyka upp på den tiden. Om det ej går så är ni SJÄLVA ANSVARIGA ATT FIXA ERSÄTTARE/BYTA SINSEMELLAN. 

 

Till ledare och tränare: Denna första gång kommer många av vårdnadshavarna vara upptagna med andra sysslor än att hjälpa sina barn. Det är många som kommer behöva hjälp med utrustning, skridskor, hitta toan, öppna lunchlådan, justera hjälm mm.

 

Arbetsfördelning: 

 

  1. Sekreteriat: 

 

Tid: 09.45 - ca15.00. Ett pass med 4 pers denna gång.
Ni kan avlösa varandra om ni vill, men bra om många lär sig tidtagning mm detta första sammandrag.  

*August Hedman (föräldragruppen) 

*Richard Shaw

*Nelson Petrini

*Tim Jansson 

Uppgift: Bemanna upp sekretariatet för tidtagning under matcherna, spela musik och ev prata i mikrofonen. Det finns en lathund för klockan i speakerbåset. Bra att ta lite tid innan första match och lära sig klockan. Musiken spelas från egen telefon eller medhavd dator. Ljudkabel finns, troligtvis 3.5 mm. Ingen blåtandsuppkoppling finns på Winpos vad vi vet. Prata ihop er om vem som tar med vad. Förslagsvis tar ni med flera apparater att spela ljud ifrån ifall något skulle krångla. Glöm ej laddkabel.4g nätet är kasst i Winpos, använd er av Umeå Komuns wifi på plats. Ni tar kontakt med varandra på veckans träningar eller via Sportadminappen. Spellista på spotify kan delas om ni vill ha en färdiggjord, kontakta isf Lo Källquist 0706660607 Sekretariatet hjälper i möjligaste mån också till att ta fram, flytta och ställa undan mål och sarger i samband med uppstart, spolning och avslut. Vid två tillfällen under dagen (se spelschema) så ska planerna skrapas. Snön styrs till mittzonen. Detta ansvarar sekretariatet för. 

OBS: INGEN AV ER, ELLER OSS I FÖRÄLDRAGRUPPEN, VET HUR DETTA FUNKAR I PRAKTIKEN, HAR NI FRÅGOR PÅ PLATS SÅ KONTAKTAR NI VAKTMÄSTAREN. (TIPS: OM LJUDET EJ HÖRS KAN DET VARA AVSTÄNGT I ”TEKNIKRUMMET”. VAKTMÄSTAREN HAR NYCKEL OCH KAN HJÄLPA)

  • Kiosk: 

Vi har fått ett preliminärt ja att använda kiosken på pausdäcket mellan A- och B-hallen på Winpos. Då finns möjlighet att använda kaffebryggare och utrustning för att koka korv. Ev kommer vi sälja hamburgare eller toast. Menyn planeras under veckan. Inköp görs av Olle Källquist. Myket mer än det vet vi i dagsläget inte så här är det ”learning by doing”. Betalning kommer att skötas med swisch via mitt konto. Detta pga att appen man annars använder tar 3% i avgift på allt vi säljer. Passen är planerade utefter att det är mest efterfrågan på mat/fika under lunchtid 11.30-13-30. Såklar kan ni avlösa varandra även här beroende på antalet kunder, men samtala med varann.


Pass 1: 09.30-13.30   Olle Källquist (föräldragruppen), Noah Andersson, Nils Viklund 

Uppgift: Ställa i ordning och öppna upp kiosken 09.30, sälja.  

 

Pass 2: 11.30-15.30 Vilhelm Sjöström (föräldragruppen), Markus Luks, Max Heldemar 

Uppgift: sälja samt städa undan och stänga kiosken 15.30. 

 

Om det är någon förälder/anhörig som gärna bakar så får ni hemskt gärna göra det och glöm ej spara kvitton. Hojta isåfall till Lo Källquist 0706660607. Vid nästa sammandrag kan detta bli en obligatorisk uppgift att ansvara för.  

Eftersom flertalet av oss ansvariga är nya på detta så ber vi om överseende de första sammandraget. Förslag eller konstruktiv kritik välkomnas naturligtvis!  

Ni föräldrar som ej fått en uppgift denna gång; kolla gärna av med sekretariatet och kiosken om det finns något som behöver göras. Ibland kan en hjälpande hand vara guld värt, men också för att lära sig inför nästa sammandrag och kioskansvarshelger.  

En ur föräldragruppen sitter med på varje pass i sekretariat och kiosk denna gång, för att se och lära, och hjälpa till.  

Aldrig kul att dela ut arbetsuppgifter till stressade föräldrar. Men troligtvis har vi det likadant allesammans. Så, dont kill the messenger. Hugg i & hjälp varandra istället. Tillsammans ser vi till att detta blir ett kul evenemang för våra barn och gästande familjer! 

Må gott!

Föräldragruppen, genom Lo Källquist  0706660607 lo.kallquist@live.se

Emma Sjöström 0705425972

Marcus Hedman 0707733332


Nyhetsarkiv
Istider Nolia2024-11-26 12:46
Juluppehåll 2023-12-16 10:29
Målvaktslista upplagd2023-09-28 08:22
 
Samarbeten
Kontakt
Adress: Tegsvägen 24 90433 Umeå
info@tegsskhockey.se
Telnr: 090-202 32 01
Orgnr: 802496-2097
Swish: 1236159966
Kansliets öppettider varierar, boka gärna tid innan om ni vill besöka oss.